reklama

Prečo je lepšie bývať v meste ako na dedine

Budú to už pomaly dva roky, čo sme sa s manželkou presťahovali na dedinu asi 14 km od Nitry. Spoločnými silami, silami rodičov, známych ale aj neznámych sme prerobili starší domček. Radosti to bolo kopec pri nasťahovaní, všetko sme si totiž krásne zariadili a v podstate sa tam cítime dobre. Akurát...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Dom si stále vyžaduje svoje. Ak teda nie ste zabezpečení tak, že si zavoláte firmu a tá vám urobí parádnu záhradu, opraví popraskanú stierku a podobne. Pre porovnanie, v byte by ste napríklad nepotrebovali kosačku. My potrebujeme a aj s pojazdom, keďže pozemok je do kopca. A ten pojazd nedávno čo? Odišiel. Inak v pohode kosí a nedám ju reklamovať, lebo šak tridsať dní a ja ju potrebujem každé dva týždne. Navyše som ju kúpil cez internet, takže ktovie. Zahrám sa na sprostého a vyreklamujem ju v zime. Podobných príkladov by bolo viac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesiac dozadu sme sa rozhodli, že keď už máme takmer všetko nové, síce fasádu stále len zaklébrovanú, vymeníme strechu. Známi mi vraveli, že to nebude až taký problém, dnes je to vraj brnkačka. Mimochodom v byte máte na háku nejakú strechu. Zohnal som teda majstra, partiu kamarátov a dali sme sa na to. Prvý deň ako sme otvorili polovicu strechy a zafóliovali, sa v noci spustil taký päť hodinový lejak, že som nevedel, či sa mám rozplakať, modliť alebo rovno obesiť. Aladina som mal síce odsledovaného, ale reku šak nebude toľko pršať hádam, šak mám hore protekciu. Zdalo sa mi, že čím viac som sa modlil, tým viac pršalo. Tak nerád sa rúham, nuž len vyzeralo to, že si pánbičko zo mňa robí vážne srandu a tam hore majú na môj účet riadnu párty. No nič, fólia to vydržala a nezatieklo nám. Podobné niečo sa ešte dvakrát opakovalo, ale bez väčšej ujmy. Za desať dní sme to zvládli aj so šopou, ktorú sa chystám prerobiť na tak celkom fajn sklad bordelu, ktorý sa pri dome berie hádam odvšadiaľ. Poviem vám bolo to asi najhorších desať dní za poslednú dobu. Keď máte úžlabie a tri nárožia, je to na nervy. Ak by som raz staval, tak Á-čkovú strechu stopro. Jedine, že by došla firma a ja len tak s kávičkou v ruke upozorním, že tam hore jedna škridla trochu letí doprava, pozriete sa na to? Nehnevám sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je fajn zavolať partiu a do rána grilovať na terase. Je fajn dať si v obývačke, ktorú ožiaruje len svetlo z krbu, po pohári vína. Je tiež super mať súkromie a svoj priestor na realizáciu, len si niekedy ani nestíhate ten dom užiť, pretože okolo sa v súvislosti s ním vyskytuje aj veľa problémov, dokončovačiek a často vám vyskakujú nepredvídateľné výdavky. Asi by sme nemenili, ale myslím, že život v byte je o niečo jednoduchší. Prídete z práce, idete sa prejsť, prípadne máte koníčka cez týždeň sa venujete tomu a cez víkend si vyrazíte na výlet alebo známym alebo len tak relaxujete. Všetko má svoje pre a proti, a ak niekto rozmýšľa, tak ak môžem poradiť, treba to riadne zvážiť. V dome sa býva parádne, ale vyžaduje si to množstvo času, určite aj výdavkov a ľahko sa môže stať, že sa stanete jeho otrokom.

Albert Nagy

Albert Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  63
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa robiť veci dobre. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu