reklama

Nevyčerpateľná inšpirácia

Písať budem o chlapcovi, ktorý sa v mojich príspevkoch spomína pomerne často. Chlapček, ktorý je slnkom našej rodiny, a keďže čas neskutočne letí, zážitkov s ním pribúda napriek tomu, že na neho už nemám toľko času, ako keď som býval u rodičov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Alexko je presný obraz svojho dedka Alberta. Celý deň by mohol vŕtať, strihať, píliť, šoférovať, jednoducho s bábikou by ste ho asi nenačapali. Najlepšie sa cíti vo vinohrade alebo v dedkovej garáži. Veľmi rýchlo sa ale zaľúbil aj do rybárčenia. Do týchto tajov ho zasvätil tato. Za tri minúty vám vysvetlí, ako udicu nachystať, nahodiť, čakať, seknúť a nabrať do handžáka. Všetko samozrejme názorne ukáže s tým, že pri tom vykrikuje: Kukaj, kukaj! Presne vie dátumy, odkedy sa môže ktorý druh ryby loviť. Neverili by ste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naposledy sme boli strihať vinohrad. Celý deň som ho mal v pätách a vypytoval odo mňa nožnice. Vravím mu, že ja mám nožnice požičané od dedka, že sa musí jeho spýtať. Dedko Albert, ktorý stál kúsok od nás, mu pokojne vysvetlil, že takému malému chlapčekovi nožnice do rúk ešte nepatria, že by si mohol odstrihnúť prštek, a že keď vyrastie, tak potom bude strihať aj on. Na to sa na mňa otočil, úprimne sa mi pozrel do očí a hovorí: Aba, dedko povedal, že môžeš! Jasné nemôže klamať a to som mu neskôr aj vysvetlil, len nemohol som sa zdržať smiechu.

Alexkove najobľúbenejšie jedlo je hemenges. Rovnako rád má aj guláš, slaninku, klobásku a ryby asi na všetky spôsoby. Jednoducho chlapisko ako sa patrí. Viete, lebo potom mu tie svaly napučá a keď príde bubák, dá mu sek. Asi mesiac dozadu sme s dedkom montovali prechodové lišty. Alexko nám samozrejme pomáhal. Pobehoval okolo nás s príklepovou vŕtačkou, kladivom, no jednoducho stále mal niečo samozrejme veľké a ťažké v ruke. Pot ma oblieval, keď som to videl. Nová dlažba, nová podlaha, všetko... Poviem pravdu, keď sme to dokončili, bol som kompletne vyčerpaný, a to sme dokopy nič nerobili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz máme asi vrcholné štádium obdobia otázok. Nekonečné množstvo otázok za minútu, ktoré sa dokola opakujú. Neskutočné. Čo robí Simonka (priateľka)? Príde? Poslúcha Ivan (pes)? Nebude skákať na mňa? A keď bude skákať? Chytíš ho za krk, keď bude skákať? Ukáž jak! A ešte má choré očko Ivan?... a čo robí Simonka? Príde?

Neviem, či to na neho môžem prezradiť, ale Alexko má aj frajerku. Volá sa Kristínka, chodia spolu do škôlky a už sa aj božkávali a držali za ruku. Niekedy jej robí zle, ale to asi iba z lásky. Snáď sa nebude hnevať, že som to na neho prezradil. Alexko je jednoducho neprehliadnuteľný všade, kam príde. Nezvykne sa hanbiť a hneď vás aj vyspovedá, vypýta si od vás kľúče od auta, ktoré mu budete musieť komplet poukazovať, nechať zapnúť rádio a výstražné smerovky. Nakoniec ho budete musieť nechať to auto aj naštartovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alexko je proste nevyčerpateľná studnica zážitkov.

Albert Nagy

Albert Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  63
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa robiť veci dobre. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu